Speziell für den Sachunterricht in Primarstufe konzipiert, sollen ausgewählte Bereiche des mittelalterlichen Alltagslebens vorgestellt und diskutiert werden; dabei stehen solche Themen im Vordergrund, die in der Primarstufe altersgerecht vermittelt werden können (z.B. Leben in der Stadt und auf dem Land, Handwerke und Landwirtschaft, Leben auf einer Burg, Klosterleben, Krankheiten und Tod, Kriege und Belagerung etc.). Nach diesem sachanalytischen Teil sind entsprechende Unterrichtseinheitn zu konzipieren.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
69-SU3 Gesellschaftswissenschaften | Geschichtswissenschaft | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschichtswissenschaft (G) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | - | Modul 2.10 | Wahlpflicht | - | 4 | scheinfähig Studierbar wahlweise als "Einführung Did. d. SU" oder als "Übung Didakt. d. SU" |
- aktive und regelmäßige Teilnahme
- Bereitschaft zur Gruppenarbeit
- Bearbeitung, Vorstellung und Verschriftlichung eines Teilthemas
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.