In der Veranstaltung werden zunächst Grundzüge der Lese- und literarischen Sozialisation erarbeitet. Daran schließen sich Fragen an, die die Ausbildung von Kompetenz im Bereich Lesen und im Umgang mit Medien betreffen: Welche Kenntnisse, Fähigkeiten und Bereitschaften zeichnen einen kompetenten Leser, eine kompetente Leserin aus? Inwiefern unterscheiden sich diese Merkmale von denen literarischer Kompetenz? Und welche Rolle nehmen im Rahmen der Kompetenzdebatte die digitalen Medien ein? Der Schwerpunkt des Seminars wird schließlich darauf liegen, literarische Lernprozesse näher zu beschreiben und diesbezügliche Beobachtungsmöglichkeiten zu sichten und zu beurteilen
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 14-16 | H4 | 06.04.-17.07.2020
not on: 7/15/20 |
|
one-time | Mi | 14-16 | X-E0-202 | 15.07.2020 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-GER-Gru-Lit Grundschulrelevante Aspekte der germanistischen Literaturwissenschaft | Leseentwicklung und literarische Sozialisation | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.