Nach Einführung in die Filmanalyse und Überlegungen zum Einsatz von Kurzfilmen im DaF-Unterricht (Übung sprachrezeptiver und sprachproduktiver Fertigkeiten, visual literacy, Phasierung) folgen Lehrwerkanalysen – in letzter Zeit werden vermehrt Kurzfilme in Lehrwerklektionen integriert – und Didaktisierungen von Kurzfilmen (ebenso: Musikvideoclips). Falls Ihnen interessante Kurzfilme ‚begegnen‘, bringen Sie sie bitte mit.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-DAF-M3 Kulturalität und Sprache | Vertiefendes Seminar | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Aktive Mitarbeit: Eine mediengestützte Kurzpräsentation (10–15’) mit Handout und Moderation der Gesamtgruppe.
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.