250315 Die Geschichte der institutionellen Besonderung von SchülerInnen (S) (SoSe 2014)

Contents, comment

Im Rahmen dieser Veranstaltung wird sich mit der Entstehung und Entwicklung der heutigen "Förderschule", besonders der "Förderschule mit dem Schwerpunkt Lernen", auseinandergesetzt.

Die Paradigmen des Sonderschulsystem in seiner Zeit werden erarbeitet und chronologisch im Hinblick auf Tradierungen und Veränderungen bis zur heutigen sogenannten "inklusiven Schulentwicklung" kritisch reflektiert.

Als Studienleistungen sind die inhaltliche Vorbereitung einer Sitzung als Gruppenleistung sowie eine schriftliche Stellungnahme zur Hilfs-, Lernbehinderten- oder Förderschule FSP Lernen im jeweiligen zeitlichen Kontext verbindlich.

Die notwendige Methodenkompetenz wird vermittelt. Darüber hinaus gibt es die Möglichkeit in Absprache mit der Seminarleitung eine benotete Einzelleistung zu absolvieren.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP1_ver1 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik E2: Die Geschichte der Heil- und Sonderpädagogik unter besonderer Berücksichtigung des Förderschwerpunktes Lernen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.5.1.2   3 aktive Teilnahme  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 17
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 40
Address:
SS2014_250315@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_45762920@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
4 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Tuesday, March 18, 2014 
Last update rooms:
Tuesday, March 18, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=45762920
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
45762920