Perception is inherently selective. Only part of the current envirnonment is consciously available for various forms of explicit actions (e.g., perceptual report). The phenomena of change blindness and inattentinal blindness (not seen gorilla) constitute well-known examples. In this seminar, we will review the current state of the art of research on selective perception. For this purpose, we read, present (in form of talks) and discuss selected chapters from the recent Handbook of Attention (2015, Fawcett et al., MIT), supplemented by relevant journal papers.
A degree in Psychology (BSc) including significant neuroscience courses (e.g., biological psychology or neuropsychology) is required.
Fawcett, J., Risko, E., & Kingstone, A. (2015). The handbook of attention. MIT Press.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
27-M-E Grundlagen und Anwendung: Neurowissenschaften: Affektive Neuropsychologie, Neurokognitive Psychologie und Biologische Psychologie | E.2 Neurowissenschaften | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
E.3 Neurowissenschaften | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation | |
27-M-E_a Grundlagen und Anwendung: Neurowissenschaften: Affektive Neuropsychologie, Neurokognitive Psychologie und Biologische Psychologie | E.2 Neurowissenschaften | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
E.3 Neurowissenschaften | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
3 CPs (Studienleistung) for being in charge of a session (including a talk) and regular attendance. Additional 3 CPs (Prüfungsleistung): Essay.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: