270231 Meilensteine der Entwicklung im Schulkontext (BS) (WiSe 2020/2021)

Short comment

Die Platzvergabe erfolgt zentral über das Teilnehmermanagement

Contents, comment

Das Ziel des Seminars ist, verschiedene Präventionsprogramme kennen und einschätzen zu lernen, die in der Schule eingesetzt werden können.
Das Seminar gliedert sich in verschiedene Teile. Am Anfang wird sich das Seminar damit beschäftigen, verschiedene Arten von Prävention und Entwicklungsförderung kennen zu lernen und zu erkennen, wann und in welchem Rahmen sie sinnvoll einzusetzen sind. Im zweiten Teil werden dann Programme vorgestellt und erarbeitet und einzelne Aspekte daraus auch praktisch ausprobiert. So können verschiedene Programme kennen gelernt und bewertet werden. Die Veranstaltung beschäftigt sich sowohl mit allgemeiner Entwicklungsförderung, als auch mit speziellen Aspekten.

Requirements for participation, required level

Die Vergabe erfolgt über das elektronische Teilnahmemanagement. Um einen erhaltenen Platz anzunehmen, ist es erforderlich zur Vorbesprechung anwesend zu sein. Sollte dies in Ausnahmefällen nicht möglich sein, ist es erforderlich sich rechtzeitig vor Beginn der Vorbesprechung per Mail bei der Dozentin melden.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-BiWi3 Lernen und Entwicklung Basisseminar Psychologie der Entwicklung und Erziehung in sozialen Kontexten Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Voraussetzung für die Teilnahme ist zum einen die Anwesenheit an allen drei Tagen des Blockseminars sowie die Bereitschaft, sich innerhalb des Seminars aktiv an Übungen, Gruppenarbeiten und Diskussionen zu beteiligen. Darüber hinaus sollen Lernzuwachs und Übungserfahrungen schriftlich reflektiert und festgehalten werden. 
Weitere/ abweichende Anforderungen werden in der Vorbesprechung bekannt gegeben.

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 26
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
WS2020_270231@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_217303843@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
19 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Monday, October 19, 2020 
Last update times:
Wednesday, October 14, 2020 
Last update rooms:
Wednesday, October 14, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=217303843
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
217303843