230912 Schwedisch, Niveau B1.2 (S) (SoSe 2010)

Contents, comment

Folgende grammatikalische Strukturen sollten bekannt sein:

• Pronomen: Personalpronomen, Objektpronomen, Possessivpronomen, reflexive Possessivpronomen, Reflexivpronomen, Interrogativpronomen, Indefinitpronomen
• Verben: Präsens, Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt, Futur, Imperativ, s-Passiv, Partikelverben
• Substantive: bestimmte/unbestimmte Form in Singular und Plural, Genitivbildung
• Adjektive: bestimmte/unbestimmte Form in Singular und Plural
• Adverbien der Zeit, des Ortes und der Art und Weise
• Steigerung von Adjektiven und Adverbien (Komparativ, Superlativ)
• Syntax: Haupt-/Nebensatz, Entscheidungs-/Ergänzungsfrage
• Orts- und Zeitpräpositionen
• Ordinalzahlen.

Der Kurs wird ohne Lehrwerk auskommen. Das Lehrmaterial wird in Form eines Readers zu Kursbeginn zur Verfügung gestellt.

In diesem Kurs werden fehlende grammatikalische Strukturen vermittelt, die rezeptiven Fertigkeiten durch das Lesen (z. T. authentischer) Texte sowie das Hören von Audiomaterial, die produktiven Fertigkeiten durch mündliche und schriftliche Übungen geschult.

Requirements for participation, required level

Der Kurs richtet sich an Sprachlerner mit fundierten Vorkenntnissen in der schwedischen Sprache, die sich auf dem Niveau B1 des europäischen Referenzrahmens für Fremdsprachenkenntnisse bewegen. Die erforderlichen Grundlagen können durch den Besuch der Kurse Schwedisch A1-B1 oder anderweitig, z. B. während eines Auslandsaufenthaltes, erworben worden sein.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 10-12 C01-285 19.04.-16.07.2010 Beginn in der 2. Semesterwoche!
one-time Do 10-12 E01-108 17.06.2010 Filmtermin
one-time Mi 18-20.15 U2-200 23.06.2010
weekly Do 10-12 E01-108 23.06.-09.07.2010

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Fachsprachenzentrumskurse SWE   2  

Bei dieser Veranstaltung ist es möglich, 2 LP zu erwerben. Voraussetzung dafür ist eine regelmäßige und aktive Teilnahme. Dazu gehört die Erledigung von Aufgaben zur Vor- und Nachbereitung der einzelnen Stunden. Diese Veranstaltung wird mit einem Test als Teil der aktiven Teilnahme oder mit einer äquivalenten Leistung abgeschlossen, die die Zulassung für den darauf aufbauenden Kurs ermöglicht.

No eLearning offering available
Registered number: 21
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
SS2010_230912@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_16531218@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Wednesday, June 23, 2010 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=16531218
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
16531218