Im Seminar werden wir uns dem weiterführenden Orthographieerwerb widmen. Auf Wortebene werden die <s/ß>-Schreibung und morphologische Schreibungen thematisiert, bevor auf die Groß-/Kleinschreibung, die Interpunktion sowie die Getrennt-/Zusammenschreibung eingegangen wird. Didaktische Konzepte und Unterrichtsmaterialien werden vorgestellt und kritisch analysiert.
Bredel, U./Reißig, T. (2011): Weiterführender Orthographieerwerb. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-GER-VRPS_GymGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) | 2. Sprachdidaktisches Seminar | Study requirement
|
Student information |
23-GER-VRPS_HRSGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) | 2. Sprachidaktisches Seminar | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: