250094 Steuerung des Bildungssystems und Handlungslogiken seiner Akteure (S) (WiSe 2024/2025)

Short comment

M.Ed. BiWi HRSGe/ GymGe: Diese Veranstaltung darf nicht vorstudiert werden!

Contents, comment

Dieses Seminar zielt darauf ab, die organisationale Steuerung von Schule und die Handlungslogiken der an der Gestaltung des Bildungssystems beteiligten Akteure für das eigene professionelle Handeln zu reflektieren. Mithilfe der Educational Governance werden Gegenstände bildungspolitischer Steuerung (bspw. Lehrpläne, zentrale Abschussprüfungen) analysiert und im Hinblick auf ihre Wirkungen beurteilt. Über verschiedene Trendlinien der Entwicklung des Bildungssystems (bspw. Ökonomisierung und Standardisierung der Bildung) sprechen wir vor dem Hintergrund der darin abgebildeten Handlungslogiken und gehen der Frage nach den Zielen von Schule nach.

Diese Veranstaltung findet in Präsenz statt und arbeitet mit kooperativen Formen des Lernens und hat leseintensive Phasen.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Requirements for participation, required level

M.Ed. BiWi HRSGe: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education BiWi HRSGe im WiSe 2024/25
M.Ed. BiWi GymGe: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education BiWi GymGe im WiSe 2024/25

Praxissemester sollte bereits absolviert worden sein.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi10 Schulentwicklung und Professionelle Kooperation E1: Organisations- und Schultheorie Study requirement
Student information
25-BiWi15_a Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E2: Organisation und Schulentwicklung Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Moodle Courses
Moodle Courses
Registered number: 17
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
WS2024_250094@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_475209062@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
17 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 3
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, September 15, 2024 
Last update times:
Thursday, September 5, 2024 
Last update rooms:
Thursday, September 5, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=475209062
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
475209062