250283 Behinderung und Teilhabe - Soziale Konstruktionen, Lebenslagen und Inklusionskonzepte (S) (SoSe 2012)

Contents, comment

Eine gleichberechtigte soziale Teilhabe von Menschen mit Behinderungen ist nach wie vor nicht gewährleistet. In diesem Seminar setzen Sie sich mit verschiedene Definitionen von Behinderungen, rechtlichen Rahmenbedingungen sowie mit Einrichtungen der Behindertenhilfe auseinander. Lebenslagen von Menschen mit verschiedenen Behinderungen (z.B. Körper-, Seh-, Hörbehinderungen, chronische Erkrankungen sowie so genannte geistige Behinderungen oder psychische Erkrankungen) werden im Hinblick auf Diskriminierungen und strukturelle Gewalt sowie in Bezug auf interpersonale Gewalt thematisiert. Aufgrund ihrer doppelten Diskriminierung wird insbesondere die Lebenssituation von Frauen mit Behinderungen in den Fokus gerückt. Forderungen und Umsetzungen von Inklusion und ihre Bedeutung für pädagogische Organisationen einschließlich des Beratungssektors werden diskutiert.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mi 14-16 H14 02.04.-13.07.2012
not on: 7/4/12
one-time Mi 14:00-16:00 H10 04.07.2012

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg1 IndiErg: Organisation, Qualität und Beratung E1: Beratung und Organisationsentwicklung Study requirement
Student information
E3: Beratung und Organisationsentwicklung oder Professionelles Handeln und Qualität Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BE4 Beratung und Organisationsentwicklung E2: Organisationsentwicklung und -forschung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach BE 5.2   3 aktive Teilnahme  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015) Schwerpunkt I; Schwerpunkt II; Schwerpunkt III    
Gender Studies / Master (Enrollment until SoSe 2013) Hauptmodul 3; Hauptmodul 3.1; Hauptmodul 3.2   3 (bei Einzelleistung 3 LP zusätzlich)  
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) H.2.2; H.3.3   scheinfähig  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 69
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2012_250283@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_29752478@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
6 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Thursday, May 3, 2012 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=29752478
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
29752478