250146 Didaktik des Anfangsunterrichts (S) (WiSe 2014/2015)

Contents, comment

Im Seminar geht es um verschiedene Aspekte und Fragen des Anfangsunterrichts unter besonderer Berücksichtigung der heterogenen Lernvoraussetzungen von Schulanfängern und –anfängerinnen. Folgende Fragestellungen werden beleuchtet und mit der Praxis verknüpft:
• Wie sieht die theoretische und empirische Ausgangslage der Kinder beim Übergang von der Kita in die Grundschule aus? Welche Kooperationsmöglichkeiten bestehen zwischen den beiden Institutionen und/ oder können angedacht werden?
• Mit welchen Voraussetzungen kommen die Schülerinnen und Schüler in die Schule und wie lernen sie?
• Welche didaktisch-methodischen Konsequenzen sind aus diesen Erkenntnissen für die Schulentwicklung und den Unterricht in der Schuleingangsphase zu ziehen?

Bibliography

Bei dieser Veranstaltung existiert ein entsprechendes Kursangebot im Stud.IP System der Bibliothek. Auch dort können Lehrende Materialien zu Lehrveranstaltungen ablegen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mo 8.30-10 C2-144 06.10.2014-02.02.2015
not on: 12/22/14 / 12/29/14
Die erste Sitzung im Plenum findet in der Woche vom 13.-17.10.2014 statt. Die Sitzung in der Woche vom 6.-10.10.2014 dient der selbstständigen Vorbereitung. Der Arbeitsauftrag dazu folgt.
one-time Mo 8-10 Q0-119 12.01.2015

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MA.4.1.2; Professionsbezogene Vertiefung   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MG.4.1.2; Professionsbezogene Vertiefung   3 aktive Teilnahme  

Bereitschaft zur praktischen Erprobung verschiedener Lernarrangements und Materialien, Durchführung einer Bewegungspause, Aufbereitung und Präsentation eines Prinzips des Anfangsunterrichts und eines Praxismaterials im Seminar.

No eLearning offering available
Registered number: 41
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2014_250146@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_48451618@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
8 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Monday, November 17, 2014 
Last update rooms:
Monday, November 17, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=48451618
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
48451618