Lesson drafts, research papers and reports, teaching concepts - educational contexts require a variety of different genres. This course introduces you to the essential ones both in a receptive and a productive way. Together, we will work on your emerging writing projects, using a hands-on approach that guides you through steps such as finding topics & questions, going through the research cycle, writing exposés & abstracts, structuring your paper, writing a good & catchy introduction, presenting & discussing your results, and much more. In doing so, we will also discuss how digital tools can help structure, organise, and facilitate your writing process in various ways.
This course is open to anyone looking for support in writing teaching-oriented academic papers - covering the full range from module paper, research BA thesis or MEd thesis with a didactic angle. Participation is not restricted to the modules this course is listed in - the course can be taken based on individual needs.
Notwendige Voraussetzungen: FsB vom 15.11.2023 (Einschreibung ab SoSe 2023)
Vor dem Besuch der Veranstaltungen in den Profilmodulen muss der Language Proficiency Test (23-ANG-Basis1) bestanden sein. Im Master of Education gilt diese Voraussetzung mit dem erfolgreichen Masterzugang als erbracht.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-Profil7 Profilmodul 7: Literary Studies, Cultural Studies and Linguistics in Educational Contexts | Profil7.5 Advanced Academic Writing | Studienleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: