Universität BielefeldPlayrectangle-plus
Universität Bielefeld
Menü umschalten

Staff and
Department Search

e.g.: last name or last name,first name or keyword or phone number

Mr Dr. Simon Kühne

1. Faculty of Sociology / People / Academic Staff

Function

Research Assistant in Quantitative Methods of Empirical Social Research (Prof. Kroh) 

E-Mail
simon.kuehne@uni-bielefeld.de  
Homepage
Open
Phone
+49 521 106-4681  
Phone No. of Secretary
+49 521 106-6948Secretary's Details
Office
Gebäude X B3-201 Locations Map
Office Hours

SoSe 2019: Donnerstag, 9-10 Uhr

Make an appointment in the eKVV
Postbox
Nr. 339 im Gebäude X - Magistrale - Ebene C2


2. Faculty of Sociology / Research and Teaching Units / Unit 2 - Methods of Empirical Social Research

Function

Research Assistant in Quantitative Methods of Empirical Social Research (Prof. Kroh) 


3. Bielefeld Center for Data Science (BiCDaS)


4. Faculty of Sociology / Research and Teaching Units / Unit 2 - Methods of Empirical Social Research / Working Group Kroh

Function

Research Assistant in Quantitative Methods of Empirical Social Research (Prof. Kroh) 


5. BiSEd-Mitglieder

Curriculum Vitae


Berufliche Positionen

  • 02/2014-03/2018: Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Sozio-oekonomisches Panel (SOEP), Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung, DIW Berlin
  • 07/2013-01/2014: Studentischer Mitarbeiter, infas Institut für angewandte Sozialwissenschaft GmbH, Bonn
  • 05/2009-08/2013: Studentische Hilfskraft, Lehrstuhl für Methoden der empirischen Sozialforschung, Prof. Dr. Rainer Schnell, Universität Duisburg-Essen

Ausbildung

  • seit 10/2014: Doktorand, Berlin Graduate School of Social Sciences (BGSS) International Doctoral Program, Humboldt-Universität zu Berlin
  • 01/2011-01/2014: Survey Methodology, M.A., Universität Duisburg-Essen
  • 10/2008-09/2011: Soziologie, B.A., Universität Duisburg-Essen


Link zum vollständigen CV

Link zur persönlichen Homepage

Current research topics

  • Survey Research & Methodology
  • Interviewer-Effekte
  • Web Surveys
  • Sampling & Weighting
  • Social Media Research
  • Big Data & New methods in the Social Sciences