230039 Ästhetisch forschen im Kunst- und Musikunterricht der Grundschule? (S) (SoSe 2014)

Contents, comment

Im Mittelpunkt der integrativ ausgerichteten Veranstaltung steht die Herausforderung, Prozesse ästhetischen Forschens in Kunst und Musik für den Unterricht in der Grundschule didaktisch aufzubereiten.
Fragestellungen, die uns leiten werden, sind: Wie bringen wir die selbst erfahrenen Kriterien für Prozesse Ästhetischen Forschens mit fachspezifischen Parametern von Unterrichtsplanung in ein sinnvolles Gefüge? Welche methodischen Setzungen sind notwenig, um auch im zeitlich und räumlich begrenzten Rahmen von Schule individuelle und anspruchsvolle ästhetische Vorhaben zu realisieren? Welche bereits vorliegenden didaktischen Konzeptionen eignen sich dafür, im Rahmen von Projekten Ästhetischer Forschung eingesetzt zu werden? Wie schaffen wir Grundschulkindern ein anregendes Lernfeld, in dem sie ihrem Erkundungsdrang nachgehen und an der Schnittstelle der Künste entscheidende Lernfortschritte und ästhetische Erfahrungen machen können?

Requirements for participation, required level

Das kunstdidaktische Projekt fußt auf den eigenen künstlerischen Erfahrungen und Kenntnissen der Basis-Werkstatt mit praktischen und wissenschaftlichen Anteilen im Wintersemester 13/14.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
38-M4-K Projektmodul Didaktik Vertiefendes kunstdidaktisches oder integratives Projekt Graded examination
Student information
38-M4-M Projektmodul Didaktik Vertiefendes musikdidaktisches oder integratives Projekt Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
SS2014_230039@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_44614847@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Friday, December 6, 2013 
Last update rooms:
Friday, December 6, 2013 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=44614847
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
44614847