This class will analyse four representative novels to illustrate how and why one of the most ambiguous terms in the history of culture and literature, i.e. "nature" has formally and functionally evolved throughout the 19th century.
A major focus will be laid on the development from enlightened to romantic to realist features in the selected novels.
Texts:
- Jane Austen, Emma (1816)
- Emily Bronte, Wuthering Heights (1847)
- Charles Dickes, Great Expectations (1859)
- Thomas Hardy, Tess of the D`Urbervilles (1893)
Joachim Ritter, Landschaft. In: ders. Subjektivität. Frankfurt (suhrkamp) 1974
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Mo | 14-16 | N6-123 | 07.04.-18.07.2014 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngBM2 Basismodul 2: Introduction to Literary and Cultural Studies | 2.3 Basisseminar: Genres, Authors, Periods | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglistik: British and American Studies / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaAngPM4 | ||||
Anglistik: British and American Studies / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM4 | |||||
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM4 |