250243 Grundfragen der Inklusiven Pädagogik und der Sonderpädagogik (S) (SoSe 2020)

Contents, comment

Diese Veranstaltung findet z.T. digital, live zur genannten Zeit & z.T. digital, im Selbststudium statt (online synchron/asynchron). Voraussichtlich werden im Verlauf des Semesters drei Online-Sitzungen live über Zoom stattfinden. Die Erarbeitung der Inhalte geschieht ansonsten in Eigenregie. Hierfür wird primär der LernraumPlus genutzt. Dort finden Sie die Präsentationen zu den einzelnen Sitzungen, grundlegende und vertiefende Texte, sowie Aufgaben, die zur Erlangung der Studienleistung bearbeitet werden müssen.

Das Seminar dient der Auseinandersetzung mit Theorien, Modellen und Paradigmen der inklusiven Pädagogik und der Sonderpädagogik. Dafür wird der Behinderungsbegriff aus verschiedenen Perspektiven der Bezugsdisziplinen beleuchtet. Zudem werden grundlegende Fragen sowie Entwicklungen und Konzepte der inklusiven Pädagogik und der Sonderpädagogik diskutiert und vor dem Hintergrund inklusiver Schulentwicklung / Gemeinsames Lernen reflektiert. Der Fokus dieses Seminars liegt auf den Förderschwerpunkten Lernen und ESE, sowie der sonderpädagogischen Professionalisierung für diese Förderschwerpunkte.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg13 Inklusion E2: Theorie und Geschichte der inklusiven Pädagogik, der Heil- und Sonderpädagogik Study requirement
Student information
25-BE-IndiErg2_a IndiErg: Differenz und Heterogenität E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Ungraded examination
Student information
E3: Heterogene Lebenslagen oder Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E2: Konzepte institutionellen und organisatorischen Handelns Study requirement
Student information
25-FS-BE6 Heterogene Lebenslagen E2: Konzepte institutionellen und organisatorischen Handelns Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-ISP1 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik E1: Theorie der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik unter besonderer Berücksichtigung des Förderschwerpunkts Lernen Study requirement
Student information
25-ISP1_2 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik sowie der Heterogenität und individuellen Förderung E1: Theorie der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik unter besonderer Berücksichtigung des Förderschwerpunkts Lernen Study requirement
Student information
25-UFP2_a Institutionen des Bildungs- und Erziehungswesens E3: Theorie der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 44
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2020_250243@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_199321890@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
37 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, March 23, 2020 
Last update times:
Monday, April 20, 2020 
Last update rooms:
Monday, April 20, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=199321890
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
199321890