250115 Fallstudienseminar Teil I: Individuelle Förderung von Schülerinnen und Schülern (FS) (SoSe 2010)

Short comment

Für Studierende, die im SoSe 2010 mit der Fallstudie beginnen.

Contents, comment

In diesem Seminar geht es um die individuelle Förderung von Schülerinnen und Schülern zum Schwerpunkt Lesen. Neben den im Seminar bearbeiteten theoretischen Grundlagen, wird es wöchentlich einen Praxisanteil in der Schule (Primarstufe und Sek. I) geben.

Requirements for participation, required level

Bereitschaft zur regelmäßigen Arbeit mit Schülerinnen und Schülern in der Schule inkl. einer Intensivförderphase vom 27.09. – 08.10.2010

Bibliography

Groeben, Annemarie von der (2007): Verschiedenheit nutzen. Besser lernen in heterogenen Lerngruppen. Berlin: Cornelsen
Schoenbach/Greenleaf/Cziko/Hurwitz (2006): Lesen macht schlau. Neue Lesepraxis für weiterführende Schulen. Hrsg. von Dorothee Gaile, Berlin: Cornelsen
Schenk, Ch. (1999). Lesen und Schreiben lernen und lehren. Eine Didaktik des Schriftspracherwerbs. Hohengehren: Schneider.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.4.4.3; MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.4.4.3; MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.4.4.3; M.4.1.3   3 aktive Teilnahme  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 12
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
SS2010_250115@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_16497800@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
No students to be reached via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, March 25, 2010 
Last update rooms:
Thursday, March 25, 2010 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
case-study seminar (FS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=16497800
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
16497800