Over the last sixty years, several definitions of development and the good life have been advanced with regard to Latin Amercian societies. World Bank and multilateral organizations, US governments, transnational business, scholars, and more recently the Chinese state and the governments of the new Latin American left: Many distinct actors put their weight behind specific notions of economic, social and human progress and how it should be brought about. In this course, we will review the most important definitions of development, sumaj kausay, and competing concepts, as well as the theory that justifies them. Wherever possible, we will also look at historic and ethnographic cases that yield evidence of the conditions and consequences of putting these concepts into political, legal, and economic practice.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
22-4.3 Mastermodul Geschichtswissenschaft: Moderne
4.3.6 |
Masterseminar Moderne | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
22-M-4.3 Mastermodul Moderne
4.3.6 |
Masterseminar | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
22-M-4.4.10 Profilmodul "Globalgeschichte"
4.3.6 |
Masterseminar | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
22-M-4.4.6 Profilmodul "Iberische und Lateinamerikanische Geschichte"
4.3.6 |
Masterseminar | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
22-M-4.4.6-IAS3 History of the Americas / Historia de las Américas | Seminar | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
22-M-4.5 Forschungsmodul
4.3.6 |
Masterseminar | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: