A mixed-format/mixed-media class designed to help participants achieve greater fluency in English, with a particular focus on speaking and listening (rather than an emphasis on grammar and structure, although grammar reviews are offered).
By utilizing topical discussion and group work along with a rich assortment of media resources (i.e. podcasts, Internet video and audio) as a starting point, participants will learn and practise a variety of interactive oral formats as well as increase their lexical competence in English.
Successful completion of a B1 course or another B2-rated course or C-Test in English. For dates please see information on the C-test:
http://www.uni-bielefeld.de/fachsprachenzentrum/tests_and_certs/placement.html
If students do not meet the above criteria, then they can speak to the course teacher for an assessment.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-FSZ-M20 Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen | Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen 1. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in der Fremdsprache 2. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation | |
29-EuIn_a Europa Intensiv | Sprachkurs | Studienleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fachsprachenzentrumskurse | ENG | 3 |
Regular class participation and expectation that students attend at least 80% of the lessons.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: