In this course, we will focus on different theories (socio-cultural and critical literacies, multiliteracy, social justice education etc.) about sociocultural and critical learning in the English classroom and will review and reflect on specific sociocultural and critical lesson frameworks and practices. Our emphasis will be put on sociopolitical issues (racism, gender representation, climate crisis etc.) and ways to introduce these in ELT in the example of specific lesson designs. Furthermore, the seminar will be particularly centered around the digital world and its impact on our lessons –how (and why) we can make digital tools not only visible but interesting and of benefit in ELT.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM1_HRSGe_GymGe_ver1 Profilmodul 1 - HRSGe GymGe: Teaching English as a Foreign Language | Media in the Communicative English Classroom | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: