This course will focus on mainly on individual differences among learners in motivation to learn a foreign language. We will distinguish between intensity (strength) of motivation and quality (type) of motivation. We will adopt a dynamic approach to motivation and distinguish between initial motivation to learn a foreign language and the ways in which motivation may change in intensity and quality over months and years of learning a language. We will examine the influences on both quality and intensity of motivation and in particular how the teacher and the classroom can affect motivation. In this respect we devote some attention to the phenomenon of language learning anxiety. Emphasis will be placed on the links between learner autonomy, self-regulation of learning and self-motivation.
Some attention will also be given to other individual differences among learners, including personality, language learning aptitude, learning style, self-esteem and beliefs.
Course book: Zoltán Dörnyei. The Psychology of the Language Learner. Individual Differences in Second Language Acquisition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. 2005.
Available as copyright material online under Google Books.
See my homepage for further reading. Books are available on a reserved reading shelf in the library.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Do | 14-16 | C01-243 | 11.04.-18.07.2013
nicht am: 09.05.13 / 30.05.13 |
Verstecke vergangene Termine <<
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglistik: British and American Studies / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaAngPM7 | Wahlpflicht | 4. | 3 | benotet HS |
Anglistik: British and American Studies / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | - | BaAngPM7 | Pflicht | 2. 3. | 2/5 | benotet |
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | - | BaAngPM7 | Pflicht | 2. | 2/5 | benotet |
Diese Webseite verwendet Cookies und ähnliche Technologien. Einige davon sind essentiell, um die Funktionalität der Website zu gewährleisten, während andere uns helfen, die Website und Ihre Erfahrung zu verbessern. Falls Sie zustimmen, verwenden wir Cookies und Daten auch, um Ihre Interaktionen mit unserer Webseite zu messen. Sie können Ihre Einwilligung jederzeit unter Datenschutzerklärung einsehen und mit der Wirkung für die Zukunft widerrufen. Auf der Seite finden Sie auch zusätzliche Informationen zu den verwendeten Cookies und Technologien.