392272 ISY Project: Learning to Act - Reinforcement Learning with Deep Neural Networks in Simulated Environments (Pj) (SoSe 2018)

Inhalt, Kommentar

- Short Description
How can a system learn to act and achieve rewards from experience? In this project, you will apply neural networks to learn and produce complex purposeful actions in simulated environments. During the last years, such methods became successful in autonomous learning of winning strategies in computer game scenarios. You will apply Deep Reinforcement Learning in the context of Atari games (1) and for solving locomotion (2):
(1) As an example for learning in the context of games, see: OpenAI Gym (https://github.com/openai/gym) and for an implementation of a RL approach http://karpathy.github.io/2016/05/31/rl/
(2) In the locomotion task you will develop a learning controller to enable a physiologically-based human model to navigate a complex obstacle course as quickly as possible. You are provided with a human musculoskeletal model and a physics-based simulation environment where you can synthesize physically and physiologically accurate motion.

Please note that the teams will be selected by the supervisors on the basis of short applications that students are expected to send to them. Registering to the project in the ekVV will only be regarded as expression of interest; it will not secure a team membership.
Please get in touch with the supervisors for information on the application procedure.

Teilnahmevoraussetzungen, notwendige Vorkenntnisse

Required skills:
- Introduction to Neural Networks course (or Advanced Neural Networks)
- Python (>= 1 year)

Lehrende

Termine ( Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Format / Ort Zeitraum  

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Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
39-M-Inf-GP Grundlagenprojekt Intelligente Systeme Gruppenprojekt unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.


Keine Konkretisierungen vorhanden
Kein Lernraum vorhanden
registrierte Anzahl: 10
Dies ist die Anzahl der Studierenden, die die Veranstaltung im Stundenplan gespeichert haben. In Klammern die Anzahl der über Gastaccounts angemeldeten Benutzer*innen.
Adresse:
SS2018_392272@ekvv.uni-bielefeld.de
Lehrende, ihre Sekretariate sowie für die Pflege der Veranstaltungsdaten zuständige Personen können über diese Adresse E-Mails an die Veranstaltungsteilnehmer*innen verschicken. WICHTIG: Sie müssen verschickte E-Mails jeweils freischalten. Warten Sie die Freischaltungs-E-Mail ab und folgen Sie den darin enthaltenen Hinweisen.
Falls die Belegnummer mehrfach im Semester verwendet wird können Sie die folgende alternative Verteileradresse nutzen, um die Teilnehmer*innen genau dieser Veranstaltung zu erreichen: VST_123318905@ekvv.uni-bielefeld.de
Reichweite:
4 Studierende direkt per E-Mail erreichbar
Hinweise:
Weitere Hinweise zu den E-Mailverteilern
Letzte Änderung Grunddaten/Lehrende:
Donnerstag, 1. Februar 2018 
Letzte Änderung Zeiten:
Donnerstag, 1. Februar 2018 
Letzte Änderung Räume:
Donnerstag, 1. Februar 2018 
Art(en) / SWS
Pj / 4
Einrichtung
Technische Fakultät
Fragen oder Korrekturen?
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Planungshilfen
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ID
123318905
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