Das Seminar wird in DEUTSCHER Sprache abgehalten. Es gibt lediglich englischsprachige Texte, die bearbeitet werden.
The seminar: Inklusion und Exklusion in international vergleichender Perspektive focuses on comparing inclusion and exclusion in an international context. Its goals are to, first of all, provide students with knowledge about inclusion in different cultural contexts and their potential challenges for further implementations; secondly, to better guide students to implement inclusion both in their daily and professional contexts. This seminar is regularly given by Professor Amrhein Bettina every semester to students who are generally interested in inclusion in an international context.
Das Seminar wird in DEUTSCHER Sprache abgehalten. Es gibt lediglich englischsprachige Texte, die bearbeitet werden.
Naraian, S. (2017). Teaching for Inclusion: Eight Principles for Effective and Equitable Practice. Teachers College Press.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
25-ISP5 Inklusion und Exklusion | E2: Inklusion und Exklusion aus international vergleichender Perspektive | Studienleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: