This seminar discusses several YAF novels in detail - as well as the question why, and how, these novels may be appealing for learners at school. We will turn to generic aspects shared by many YAF novels, such as the quest (for one's identity), and the coping with difficult (social) situations.
We will also develop text-based as well as creative tasks geared towards the recipients, and consider ways how to differentiate these tasks in a heterogeneous classroom, and develop conceptions for literature lessons.
Abgeschlossene Profilmodule
Chobsky, Stephen, The Perks of Being a Wallflower
Golding, William, Lord of the Flies
Ishiguro, Kazuo, Never let me go
McCarthy, Cormac, The Road
Sedgwick, Mark, Floodland
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngVM1 Vertiefungsmodul 1: Britain | 1.2 British Literature: Genre, Periods, Authors | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-AngVM2 Vertiefungsmodul 2: The Americas/ Interamerican Studies | VM 2.2 The Americas: Culture and Literature | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-AngVM7 Vertiefungsmodul 7: Literary Studies, Cultural Studies and Linguistics in the Classroom | 7.1 Literary Studies in the Classroom | Studienleistung
|
Studieninformation |
7.2 Cultural Studies in the Classroom | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studienleistung:
Referat
Prüfungsleistung:
Projekt (ausführlicher Unterrichtsentwurf) mit Ausarbeitung (6000 Wörter)
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: