In this course students will examine a selection of critically-acclaimed films through the lens of various critical literary and cultural theories. A particular focus will be placed on film theory and aesthetics while simultaneously engaging with other, perhaps more familiar, schools of thought such as Marxist, Feminist, Queer and Postcolonial theories. The aim of the course is to engage with the intersections of different theories and how the application of these scholarly tools (possibly) differs in the study of film compared to the study of the writtern word.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngVM5 Vertiefungsmodul 5: Theories & Ideologies | VM 5.2 Literary Theory | Studienleistung
|
Studieninformation |
VM 5.3 Cultural Theory | Studienleistung
|
Studieninformation | |
23-ANG-AngVM6 Vertiefungsmodul 6: Media, Arts & Communication | VM 6.1 Theoretical and Historical Contexts | Studienleistung
|
Studieninformation |
23-ANG-AngVM7 Vertiefungsmodul 7: Literary Studies, Cultural Studies and Linguistics in the Classroom | 7.1 Literary Studies in the Classroom | Studienleistung
|
Studieninformation |
7.2 Cultural Studies in the Classroom | Studienleistung
|
Studieninformation | |
23-GP Global Perspectives | Bereich 2: World history, culture and language | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | unbenotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Internationales in Studium und Lehre (Einschreibung bis SS 2011) | Wahl | 3 | aktive Teilnahme Global Perspectives, Bereich 2 GS |
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: