271030 Erlernen von Rollenspielen: Patient*innen schauspielern und Üben von Gesprächstechniken (BS) (SoSe 2021)

Contents, comment

Informationen zur Seminarplatzvergabe:
Das Seminar richtet sich an Psychologiestudierende der höheren Semester. Diese werden bei der Platzvergabe bevorzugt angenommen. Ggf. wird das Losverfahren entscheiden.
Die Information über die verteilten Plätze erhalten Sie in der Zeit von 14.04.2021 -15.04.2021 von mir per Mail.
Wichtig: Falls Sie eine bevorzugte Zulassung im Sinne des §13, Absatz 3, Nr.2 in Anspruch nehmen möchten, melden Sie dies bitte per Mail an daniela.schuerstaedt@uni-bielefeld.de unter Angabe der Seminarnummer des ekvv.

In dem Seminar sollen die Studierenden lernen, welche Besonderheiten in der Psychotherapie verschiedener Altersgruppen zu beachten sind. Dabei schlüpfen die Studierenden zum einen in die Rolle von Patient*innen und lernen, die Probleme und Störungen realistisch darzustellen. Zum anderen üben die Studierenden die praktische Umsetzung verschiedener diagnostischer und therapeutischer Techniken in Erstgesprächen mit den Schauspielpatient*innen.

Die Veranstaltung wird alternativ in digitaler Form stattfinden, wenn Präsenz nicht möglich ist.

Voraussichtlich werden dann primär Zoom ggf. der LernraumPlus genutzt.

Requirements for participation, required level

Dieses Seminar, das praktisch ausgelegt ist, richtet sich an Psychologiestudierende der höheren Semester.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-Psy-IndErg Weitere Felder der Psychologie Veranstaltung A Study requirement
Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


kurze Hausarbeit im Sinne eines Reflexionsberichtes (unbenotet)

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 16
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
SS2021_271030@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_251409137@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
10 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, April 29, 2021 
Last update times:
Tuesday, April 27, 2021 
Last update rooms:
Tuesday, April 27, 2021 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
BS /
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=251409137
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
251409137
Top of page