Students of the Bachelor of Science degree program in Health Communication at the Faculty of Health Sciences, Bielefeld University take part in practical exercises every winter semester. Within the framework of these courses, they complete projects (based on evidence) on a health subject and present their results in various media formats.
The proposed course focuses on a practice project on the LGBTIQ+ (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Intersex, Queer plus) health, which is an internationally growing field of study.
The main project idea will be participatorily co-created together.
How we do things:
Flexible
Participatory
Relational
Non-judgmental
Co-creative
Responsible of self and other
Justice-oriented
Safe space
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
40-M19_a Praxisprojekte | BHC52 Praxisprojekte Gesundheitsberichterstattung | unbenotete Prüfungsleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
40-M21 Praxisprojekte Gesundheitsberichterstattung | BHC53 Praxisprojekte Gesundheitsberichterstattung | unbenotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschlechterforschung in der Lehre |
Project output:
1 Reflection paper: “Queering health communication” (30%)
Diary or reflection on class discussion (20%): One page/ week, e.g. answering one of the following questions (in English or German):
Co-created product (50%)
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: