In this class, students will learn about the individual difference construct “intelligence”. We will expand basic knowledge from the lecture „Dimensionen der Persönlichkeit“ and deepen this knowledge in specific areas. We will focus on theoretical models and empirical correlates (e.g. gender, personality) and the sources of interindividual differences in intelligence. Furthermore, we will look at the development of intelligence from a life span perspective, cross-cultural differences and the role of intelligence in the prediction of performance.
This class is recommended for B.Sc. Psychology students in their second year of studies.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
25-FS-EM Einführungsmodul | E2: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten | Studieninformation | |
E3: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten | Studieninformation | ||
25-FS-GM Grundlagenmodul | E2: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten | Studieninformation | |
E3: Einführende Veranstaltung aus den Fakultäten | Studieninformation | ||
27-GF-Diff Differentielle Psychologie | GF-Diff.3 Seminar zur Differentiellen Psychologie und Persönlichkeitsforschung | Studienleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Frauenstudien | (Einschreibung bis SoSe 2015) | ||||||
Studieren ab 50 |
Regular and active participation via:
- Regular reading of the literature and sending of discussion questions
- A 30 min presentation and moderation of one session during the course of the semester
- Regular participation in classroom discussion
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: