What is a language without words? Ever have the feeling that you are at a loss for
words? You know what you want to say, but you’re missing a few essential words to
complete the thought - leaving you and those you are communicating with either
confused of simply unsatisfied.
Through a variety of activities and approaches, this course focuses on helping its
participants build their general active and passive vocabulary in order to enable better
communication. While vocabulary is the main focus of the class, learning is
contextualized within communicative exercises and activities, thus providing an
environment for practicing general English communication skills at the intermediate
level as well.
For more information please contact:
fsz.english@uni-bielefeld.de.
Successful completion of a course rated A2+ or C-Test of the Language Center (for
dates please see http://www.uni-bielefeld.de/fachsprachenzentrum/tests.html
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Mo | 14-16 | C01-148 | 09.10.2017-02.02.2018
nicht am: 25.12.17 / 01.01.18 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-FSZ-M20 Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen | Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen 1. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in der Fremdsprache 2. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fachsprachenzentrumskurse | ENG | 3 |
Regular class participation in the activities, preparation for each class meeting and the
completion of a set of assigned individualized and/or group tasks/assignments.