The objective of the class is to explore the genre of the essay as self-reflexive, creative and critical expression. Essays in U.S. American culture represent an important medium to express critical reflections on cultural, literary, social and political developments in U.S. society and culture in the 18th, 19th, 20th, and 21st century. This class will take a historical approach covering a time span from colonial to contemporary times. Students will read and interpret selected essays by authors and thinkers like Franklin, Paine, Emerson, Santayana, Kallen, Bourne, Hughes, Hurston, Baldwin, Coates, and Danticat among others. The essays will provide food for thought and reflection, as we discuss crisis, change, contact zones and identity politics in (an extended) U.S. cultural context. Students will be required to engage with the selected essays in written and oral form.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngBM2 Basismodul 2: Introduction to Literary and Cultural Studies | 2.3 Basisseminar: Genres, Authors, Periods | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-LIT-LitP8 Englischsprachige Literaturen | Englischsprachige Literaturen in exemplarischen Lektüren 1 | Studienleistung
|
Studieninformation |
Englischsprachige Literaturen in exemplarischen Lektüren 2 | Studienleistung
|
Studieninformation | |
Englischsprachige Literaturen: Traditionen, Gattungen, Motive | Studienleistung
|
Studieninformation | |
Seminar mit Lektüreschwerpunkt | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: