Inclusion and the diversity in learning abilities and language skills create numerous challenges for language teachers who may not have experienced the same diversity themselves as students. The aim of this course is to present different strategies and methods to include students with specific learning difficulties in the English classroom and to balance curricular requirements while meeting the needs of individual pupils.
This class is taught by an experienced teacher, who until recently taught at the Oberstufenkolleg in Bielefeld. The course aims at bridging theory with practice, giving insights into the diversity of EFL learner groups and effective lesson planning in line with current curriculum regulations.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-VRPS_GymGe_ver2 Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) | FD 2 Differentiation and Individualisation in English Language Teaching | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-VRPS_HRSGe_ver2 Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) | FD 2 Differentiation and Individualisation in English Language Teaching | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: