Zu einzelnen Themen werden Unterrichtseinheiten unter didaktischen und methodischen Gesichtspunkt geplant und anschließend im Biologieunterricht erprobt und evaluiert.
z.B.: D. Eschenhagen, U. Kattmann, D. Rodi: Fachdidaktik Biologie. Aulis, Köln 2001, K.-H. Berck: Biologiedidaktik. Quelle und Meyer Biologie, Wiebelsheim 2005, B. Kroner, H. Schauer: Unterricht erfolgreich planen und durchführen. Aulis Verlag Deubner, Köln 1997, U. Spoerhase-Eichmann, W. Ruppert: Biologie Didaktik, Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II, Cornelsen (2004)
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 8-12 | W2-107 | 07.04.-18.07.2008 |
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Biologie (Gym/Ge als zweites U-Fach) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | - | Modul 12; Bausteine III | Pflicht | 2. | 6 | unbenotet |
Schulpraktische Studien | - | - | - | - | - | - |
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.