This course is addressed to students of Science at the higher language levels. We will explore topics of interest specific to the relationships between science, technology and society. We specifically want to understand how science and technology affect social, political, and economic trends in society and vice-versus. We will do this through a variety of formats including video and media analysis, assigned readings and regular large group, small group and pair discussions.
Through these exchanges, students will receive feedback on their language production and reception. Lexical input and communication strategies for dealing with scientific and science-related topics will be offered with the goal of aiding students in the confidence and competence when dealing with topically specific language.
For more information please contact:
fsz.english@uni-bielefeld.de.
Successful completion of a course rated B1 or C-Test of the Language Center (for
dates please see http://www.uni-bielefeld.de/fachsprachenzentrum/tests.html
Nur für Studierende der Wissenshaft
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-FSZ-M20 Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen | Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in den Fremdsprachen 1. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Spracherwerb: Spezifische Fertigkeiten bzw. Spezialisierung in der Fremdsprache 2. Teil | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fachsprachenzentrumskurse | ENG; FSA | 3 |
Regular participation and completion of assigned tasks are necessary for passing this course. Student’s participation in in-class discussions counts as one third of the work towards passing the course.